Katalogi stron jako sposób na reklamę w Internecie

Internetowe katalogi stron to internetowe zbiory linków, dotyczących konkretnej tematyki, branży. Jest to sposób reklamy, między innymi dlatego, że reklamujemy nasze strony w różnych katalogach. Lecz umieszczanie naszych linków w internetowych katalogach stron jest także techniką pozycjonowania, bardzo często wykorzystywaną. W im większej liczbie katalogów stron znajdzie się nasz link, tym nasza strona będzie znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Działa to na takiej samej zasadzie, jak umieszczanie naszego linku na różnych stronach internetowych, blogach i tak dalej.

Poza tym powinniśmy zadbać, aby nasz link znajdował się w katalogach o odpowiedniej tematyce. Najlepszym (lecz także nie najszybszym) sposobem na umieszczanie linku do strony w katalogach, jest umieszczanie ręczne, a także regularne. Należy zwracać szczególnie uwagę na długo funkcjonujące, dobre katalogi stron WWW. Katalogi stron mogą być więc reklamą dla naszej strony internetowej w dwojaki sposób. Po pierwsze internauci przeglądając rozmaite katalogi trafiają na adres naszej strony. Po drugie dzięki linkom umieszczonym w katalogach nasza strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Taką technikę pozycjonowania warto wykorzystać zwłaszcza wtedy, gdy chcemy zareklamować stronę naszej firmy.


Systemy wymiany linków jako sposób na reklamę w Internecie

Pozycjonowanie stron ma na celu umieszczenie ich na jednym z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania (gdy ktoś wpisuje konkretne hasło do wyszukiwarki internetowej). Dzięki temu strona jest lepiej zareklamowana. Istnieje kilka technik pozycjonowania stron, a jedną z nich jest umieszczanie linków w sieci. Możemy na przykład umieszczać je na innych stronach lub na blogach internetowych, a także w katalogach stron. Jednak bardzo wygodnym rozwiązaniem są systemy wymiany linków, rozwiązanie jest to jednak często mniej skuteczne niż ręczne umieszczanie linków (na przykład w katalogach stron WWW).

Nierzadko przynosi jednakże efekty, zwłaszcza gdy połączone jest z innymi technikami pozycjonowania. System wymiany linków polega na tym, że na swojej stronie umieszczamy linki innych stron, a ich właściciele umieszczają na nich nasz link. Nic nie płacimy drugiej osobie, ponieważ jest to wymiana, z której każdy odnosi korzyści. W sieci możemy znaleźć strony internetowe, zajmujące się systemami wymiany linków. Jeśli nasze linki będą znajdować się na wielu innych stronach, nasza pozycja w wynikach wyszukiwania za pomocą wyszukiwarek wzrośnie (gdy internauci będą wpisywać hasło związane z tematyką naszej strony). Jest to więc dobry sposób na reklamę, która wpłynie na popularność naszej strony, a nawet firmy.