Tworzenie zaplecza stron jako sposób na reklamę w Internecie

Pozycjonowanie stron w Internecie pozwala je zareklamować, a przy tym często także przyciągnąć klientów (na przykład jeżeli pozycjonuje się stronę jakiejś firmy). Istnieje kilka technik pozycjonowania stron, a jedną z nich jest tworzenie zaplecza stron dla swojej strony głównej, którą chcemy wypozycjonować. Zaplecze stron to nic innego jak inne strony internetowe, o podobnej tematyce. Powinniśmy je na bieżąco uzupełniać, umieszczać na niej linki do strony, którą chcemy wypozycjonować. Dzięki tym linkom nasza strona będzie lepiej wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, czyli będzie ukazywała się w jednej z pierwszych pozycji (po wpisaniu do wyszukiwarki danej frazy).

Należy pamiętać, że technika ta będzie bardziej skuteczna, jeżeli strony stanowiące zaplecze także będą w jakiś sposób pozycjonowane. Strony internetowe stanowiące zaplecze powinny spełniać pewne warunki, które są dobrze znane specjalistom firm, które zajmują się pozycjonowaniem. Do warunków tych należy między innymi umieszczanie stron z zaplecza na odpowiednich serwerach, właściwe wykorzystanie domeny. Strony stanowiące zaplecze mogą być na przykład blogami czy forami internetowymi. Technika pozycjonowania jaką jest tworzenie zaplecza stron, jest źródłem dobrej reklamy internetowej, na której z pewnością nam zależy.


Czy nieetyczne techniki pozycjonowania są dobrym sposobem na reklamę w Internecie?

Coraz częściej właściciele różnych stron internetowych (na przykład stron dotyczących ich firm) decydują się na ich pozycjonowanie, aby zwiększyć liczbę gości na stronie. Istnieje dużo technik, które są powszechnie akceptowane, na przykład umieszczanie linków w katalogach stron WWW, ustalanie haseł kluczowych czy optymalizacja strony internetowej. Jednak wykorzystywane są także techniki uważane za nieetyczne oraz przekształcenia standardowych technik w mniej etyczne. Jedną z technik jest ustalanie słów czy wyrażeń kluczowych, które całkowicie nie są związane z tematyką naszej strony czy branżą naszej firmy (która posiada stronę internetową). Właściciele takich stron chcą przyciągnąć internautów za wszelką cenę, nawet jeżeli ci szukają za pomocą wyszukiwarki internetowej zupełnie czegoś innego. Jednak nie jest to dobry sposób na reklamę, lecz na zirytowanie użytkownika wyszukiwarki lub nawet na całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwania.

Właściciele stron decydują się także czasem na ukrywanie haseł kluczowych na swojej stronie czy ustalanie ogromnej ilości haseł kluczowych. Takie i inne działania mogą przynieść jednak naszej stronie internetowej więcej szkód niż pożytku, warto więc pozycjonować uczciwie i osiągać w ten sposób dobre efekty (choć jest to często bardziej czasochłonne).