Umieszczanie linków do stron jako sposób na reklamę w Internecie

Link w Internecie to pewnego rodzaju odsyłacz, odnośnik do innej strony internetowej. Umieszczanie linków na stronach, portalach internetowych, blogach i tak dalej, na pewno zwiększy popularność strony, ponieważ ludzie będą poprzez linki wchodzić na tą stronę internetową. Jest to więc pewien sposób reklamy internetowej. Lecz umieszczanie linków internetowych jest także inną techniką reklamy, a mianowicie związaną z pozycjonowaniem stron. Jeśli bowiem jakaś strona posiada dużo linków w sieci (szczególnie jeżeli są to linki umieszczone na stronach internetowych o podobnej tematyce), wpływa to na jej umiejscowienie w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.

Im więcej takich linków, tym strona może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, nawet na jednym z pierwszych miejsc (jednak technikę pozycjonowania stron za pomocą linków powinniśmy wesprzeć innymi technikami, na przykład pozycjonowaniem poprzez dobór fraz kluczowych). Ta pozycja w wynikach wyszukiwania jest rodzajem reklamy, na przykład dla naszej firmy – jeżeli pozycjonujemy stronę internetową naszej firmy. Dzięki temu rozwiązaniu większa liczba potencjalnych klientów może odwiedzić naszą stronę, gdyż zobaczą ją od razu po wpisaniu odpowiedniego hasła do wyszukiwarki internetowej. Prawdopodobnie zwiększy to też zyski naszej firmy.


Optymalizacja stron internetowych jako sposób na reklamę w Internecie

Optymalizacja stron internetowych jest jedną z technik pozycjonowania stron. Pozycjonowanie wpływa na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania za pomocą wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja kodu stron internetowych wiąże się z hasłami kluczowymi, które dotyczą naszej strony internetowej, reklamowanej przez nas branży, towaru, usług. Hasła te należy umieścić w treści strony, a najważniejsze z nich warto umieścić zaraz na początku. Ważne jest także odpowiednie sformułowanie tytułu, nagłówku naszej strony internetowej – powinien wiązać się on bezpośrednio z jej tematyką.

Oprócz tego optymalizacja stron internetowych wiąże się z bardziej specjalistycznymi działaniami, na przykład z korektą błędów kodu, stworzeniem właściwego kodu strony. Wszystkie te czynności (które może wykonać dla nas na przykład firma zajmująca się pozycjonowaniem stron w Internecie) wpłyną na to, że nasza strona będzie pokazywała się w wyszukiwarkach internetowych jako jedna z pierwszych (jeżeli oczywiście ktoś wpisze do wyszukiwarki hasło związane z naszą branżą, tematyką). Optymalizacja stron internetowych jako jedna z technik pozycjonowania stron jest więc formą reklamy naszej strony, mającą przyciągnąć do jej oglądania internautów. Jeżeli chodzi o stronę firmy, to przyciągniemy tym samym więcej potencjalnych klientów.